Kadra

Karolina Rudzińska

Pomysłodawczyni Harmonijki – Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, aktualnie w toku studiów Zarządzania Oświatą na łódzkiej AHE, prywatnie mama małej Łucji i Jagny. Inspiruje mnie wolność i kreatywność dziecięca, ich spojrzenie na rzeczywistość nieograniczone schematami i konwencjami, beztroska. Wspieram również działania na polu praktyki dziecięcej uważności, (http://uwaznoscdladzieci.pl/), świadomości ciała, emocji i myśli (met. Feldenkreisa), koncentracji i uwagi (met. Montessori). Każde dziecko jest niepowtarzalne i wyjątkowe. Każde wnosi mnóstwo radości do mojej pracy i życia. Uwielbiam pracę z dziećmi w każdym wieku – od najmłodszych, kilkumiesięcznych, obserwując ich pierwsze kroki, oraz pierwsze wypowiedziane słowa poprzez coraz starsze, zafascynowane światem oraz swoją samodzielnością, do takich, które po uzyskaniu gotowości szkolnej wchodzą na dalszą drogę edukacji. Ucząc dzieci stawiam na zabawę, aby dbając o wszechstronny rozwój dziecka, czas spędzony w przedszkolu odpowiadał beztroskiej radości, w harmonii i zrozumieniu. Odkrywając razem z przedszkolakami otaczający nas świat sama uczę się od nich wrażliwości, wytrwałości i dziecięcego uśmiechu, który jest najlepszą nagrodą za trud pracy. Cieszę się, że nasza Harmonijka jest placówką działającą i niosącą pomoc na wielu płaszczyznach. Wierzę, że poprzez szeroką gamę zajęć dodatkowych dla dzieci oraz rodziców, zarówno tych codziennych jak i warsztatowych, będziemy stale wzajemnie inspirować się do kreatywnych działań i pracy.

„Życie dorosłych ma większy wpływ na dzieci, niż jakiekolwiek świadome próby i metody wychowawcze.” Jesper Juul


Katarzyna Głodowska

Dyrektor ds. pedagogicznych – jestem absolwentką PWSZ w Krośnie oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego. Jestem nauczycielem Edukacji wczesnoszkolnej z ośmioletnim doświadczeniem pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz Terapii pedagogicznej. Posiadam dyplom Zarządzania Oświatą. Dodatkowo prowadziłam zajęcia plastyczne, ponieważ uzyskałam tytuł zawodowy Plastyk (krośnieńskie PLSP).
Od dwóch lat pełnię funkcję Dyrektora prywatnej placówki.
W Wielkopolsce jestem już cztery lata. Pochodzę z Podkarpacia, a korzenie mam góralskie. Stąd moje zainteresowania wędrówkami po górach. W szczególności ukochałam Tatry, Bieszczady i Pieniny. Wieczorami gram amatorsko na gitarze.


Monika Skrzypczak
Nauczyciel wychowania przedszkolnego: grupa Włóczykije– ukończyłam studia licencjackie na kierunku filologia angielska oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Prace z dziećmi rozpoczęłam od praktyk w szkole i przedszkolu, jednak najwięcej doświadczenia nabrałam pracując jako animator na placu zabaw dla dzieci. To był moment kiedy uświadomiłam sobie, że praca z dziećmi jest dla mnie.
Jestem osobą ciepłą, optymistyczna i energiczną. Wolny czas staram się spędzać poza domem. Interesuje się sportem oraz aktywnie gram w piłkę nożną i jeżdżę na rolkach. Chciałabym aktywnością zarazić także dzieci, bo sport to zdrowie. Jestem osobą twórczą, dlatego najbardziej lubię wykonywać z dziećmi wszelkiego rodzaju prace plastyczne. Dzieci dostarczają mi wiele radości i energii każdego dnia, a ja staram się to odwzajemnić i dać im z siebie jak najwięcej. Chcę być dla nich wsparciem w każdej sytuacji.

Patrycja Markwitz

Nauczyciel wychowania przedszkolnego: grupa Muminki – ukończyłam kierunek pedagogiki, specjalność przedszkolną i wczesnoszkolną. Od dziecka marzyłam, aby iść w ślady mojej mamy, która jest pielęgniarką i pracuje z najmłodszymi dziećmi. Zaczynałam od opieki nad małym Kazikiem, który miał niecałe 2 latka. Z podziwem obserwowałam, jak maluszek rozwijał się w trakcie spacerów i zabaw ze mną. Od tamtego momentu poczułam, że chce pracować właśnie z dziećmi.  Doświadczenie w pracy nauczyciela zdobyłam w Przedszkolu Na Zielonym Wzgórzu w Lusówku, jako wychowawca grupy.

Jestem osobą ciepłą i wrażliwą, a dobro dzieci jest dla mnie najważniejsze. Każde dziecko rozwija się we własnym tempie i na swój własny sposób, a my dorośli jesteśmy właśnie od tego, by pomóc im jak najlepiej się rozwijać.  W wolnych chwilach czytam książki, jeżdżę na rowerze, zajmuję się amatorsko fotografią, a także wyszywam i tworzę małe arcydziełka z papieru i krepin


Barbara Plichta
Nauczyciel wychowania przedszkolnego: grupa Uszatki – ukończyłam studia licencjackie w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Witelona w Legnicy, kierunek Pedagogika, specjalność: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna z językiem angielskim. Obecnie jestem studentką pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku Pedagogika, specjalność: Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Praktykę pedagogiczną odbyłam w placówkach szkolnych znajdujących się na terenie miasta Legnica w ramach projektu unijnego pt. „Ucz się praktycznie! Od refleksji w działaniu ku profesjonalizmowi”. Ukończyłam również kurs: „Profesjonalna niania – opiekunka do dzieci zdrowych, przewlekle chorych i niepełnosprawnych”.
Moje pierwsze spotkanie z dziećmi odbyło się na praktykach pedagogicznych. Dzięki tym praktykom i możliwości spędzania czasu z dziećmi upewniłam się, że właśnie w tej pracy widzę siebie w przyszłości. Zajmowanie się nimi, opiekowanie sprawia mi wielką radość i poczucie spełnienia. Nie wyobrażałam sobie innej pracy dla siebie – to pasja, codzienne wyzwania i wiele satysfakcji. To wspaniałe uczucie, kiedy mamy choć niewielki wpływ na wychowanie i kształcenie młodych ludzi.

Monika Wilińska
Nauczyciel wychowania przedszkolnego: grupa Filemonki– skończyłam technikum technologii żywności w Toruniu. Lecz od zawsze marzyłam o tym aby pracować z dziećmi, dlatego postanowiłam zacząć studia na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Mimo młodego wieku mam doświadczenie związane z wychowywaniem dzieci. Od najmłodszych lat pełniłam rolę „niani” w rodzinie. Poza pracą z dzieci interesuję się sportem. Jestem sędzią koszykówki. W tym sporcie miałam również kontakt z dziećmi, które trzeba było uczyć sportowej rywalizacji i przegranej, nie zniechęcając ich do kontynuowania tego sportu.

Aneta Binkowska
Wychowawca żłobka: pedagog – Jestem studentką II roku Pedagogiki specjalność Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe. Od najmłodszych lat uwielbiam dzieci, często zajmowałam się pociechami mojej rodziny. Opieka nad nimi sprawia mi ogromną radość i satysfakcję. Moją decyzję utwierdziły praktyki, które odbywałam na I roku studiów w żłobku „Bajkowy Świat” w Śremie oraz w „MiniAkademii” w Poznaniu, gdzie później przez kilka miesięcy miałam przyjemność pracować.

Karolina Dąbrowicz

Wychowawca żłobka: pedagog – jestem studentką III roku Pedagogiki, specjalność wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Już od najmłodszych lat opiekowałam się kuzynostwem i młodszą siostrą. Praktyki, które odbywałam podczas studiów utwierdziły mnie w przekonaniu, że jest to praca, którą chce wykonywać. Opieka nad dziećmi sprawia mi wiele radości i przyjemności.


Katarzyna Limański

Wychowawca żłobka: pedagog – Mam na imię Kasia i jestem mamą już z 24 letnim doświadczeniem. Kocham dzieci, wszystkie są one dla mnie ziarenkiem życia, które potrafię otoczyć opieką, ciepłem, radością i zrozumieniem. To im należy się największa uwaga i wskazanie drogi w pierwszych jakże ważnych okresach poznawania świata. Dla mnie nie ma nic piękniejszego od uśmiechu dziecka, jego zadowolenia i widocznych postępów w jego rozwoju. Wspólne zabawy poprzez wzbudzanie wyobraźni u maluszków to dla mnie priorytet. Wiem, że odkrywanie świata przez nasze dzieciaczki jest dla nich czasami niełatwe i trudne ale jeśli oddamy im całe swoje serce to ich życiowe początki staną się niezapomnianą cudowną przygodą. Od „ziarenka do przepięknego kwiatu” aby tak było musimy poświęcić się dzieciom w całości, uczyć ich wrażliwości, zrozumienia i jednocześnie dawać im przeżywać dzieciństwo z radością i uśmiechem na buźkach.


Patrycja Perek

Wychowawca żłobka: pedagog – Jestem studentką II roku Pedagogiki specjalność Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe. Od zawsze uwielbiałam opiekować się dziećmi, ponieważ sprawia mi to wiele radości i satysfakcji. W dzieciach najbardziej lubię ich radość, spontaniczność, chęć poznawania czegoś nowego, wyobraźnię. W mojej pracy z dziećmi zależy mi na ich indywidualnych potrzebach, ale także na kształtowaniu ich osobowości oraz poczuciu bezpieczeństwa. Na I roku studiów odbyłam praktyki, które potwierdziły słuszność wyboru kierunku moich studiów. Wiem, że jest to zawód, który chcę wykonywać, a przy tym stale się rozwijać i dokształcać, aby móc przekazywać najmłodszym rozmaitą i doskonałą wiedzę.


Anna Antończyk
Wychowawca żłobka: fizjoterapeuta – na urlopie macierzyńskim 🙂

Magdalena Smolarek
Logopeda: gimnastyka buzi i języka – jest pedagogiem, logopedą i medioznawcą. Ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na dwóch specjalnościach – Edukacja Europejska (Pedagogika), Medioznawstwo (Filologia Polska i Klasyczna). Zainteresowana problematyką kultury materialnej i jej wpływem na socjalizację i wychowanie dzieci postanowiła rozpocząć studia doktoranckie na WSE UAM w Poznaniu. W trakcie tych studiów zaczęła także pogłębiać swoją wiedzę na temat zaburzeń mowy, co zaowocowało ukończeniem podyplomowych studiów z zakresu logopedii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.W pracy z dziećmi najbardziej docenia możliwość wpłynięcia na ich prawidłowy rozwój (poprzez ćwiczenia słuchowe, oddechowe, artykulacyjne, fonacyjne i inne). Motywuje ją fakt odnoszenia przez jej podopiecznych choćby najdrobniejszych sukcesów. Podczas zajęć stara się uwzględniać indywidualne potrzeby każdego dziecka, z jakim współpracuje, dopasowując do niego konkretne metody terapii.
Prywatnie interesuje się balbutologopedią (jąkaniem), muzyką jazzową, fotografią portretową, podróżami.

Laurencja Kurkiewicz
Położna, ratownik medyczny – jestem absolwentką Uniwersytetu Medycznego, Wielkopolskiego Centrum Edukacji Medycznej, a także Wyższej Szkoły Bankowej – kierunek Organizacja i Zarządzanie Podmiotami Leczniczymi, instruktorem pierwszej pomocy oraz masażu Shantala. W żłobku dbam o bezpieczeństwo dzieci a także kontroluje ich rozwój fizyczny (waga, wzrost ) i zdrowotny. Służę radą i wsparciem dla nauczycieli i rodziców. Doświadczenie zdobywałam pracując wiele lat w szpitalu na różnych oddziałach oraz pogotowiu ratunkowym. Ponadto brałam udział w wielu kursach i szkoleniach aby zdobywać nową wiedzę i móc wykorzystać ją efektywnie w pracy.

Katarzyna Kołodziejska
Zajęcia dodatkowe: tańcograjki – jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Ukończyłam kierunek Rytmiki na wydziale Wychowania Muzycznego z tytułem magistra sztuki. Po zakończeniu studiów przez wiele lat pracowałam w Państwowej Podstawowej Szkole Muzycznej im. H.Wieniawskiego, gdzie prowadziłam zajęcia rytmiki oraz naukę gry na fotrepianie. Najwięcej jedak satysfakcji dostarcza mi praca z najmłodszymi dziećmi, dlatego od wielu już lat prowadzę rytmikę w przedszkolach.
Na naszych zajęciach dzieci uczą się słuchać muzyki , śpiewać, grać na instrumentach perkusyjnych oraz poruszać zgodnie muzyką w zabawach, układach przestrzenno – ruchowych i tańcach. Dzięki zabawom i ćwiczeniom rytmicznym, dzieci poznają podstawowe pojęcia muzyczne takie jak: metrum, rytm, dynamika, rejestry itp. oraz uczą się reagować na określony rodzaj muzyki. Rytmika i taniec jest formą swobodnego wyładowania ekspresji twórczej dziecka, kształci samodzielność indywidualnej wypowiedzi, gdzie wszystkie działania podporządkowane są muzyce. Poprzez odzwierciedlenie i przeżywanie muzyki w ruchu, aktywnie kształci się słuch i poczucie rytmu dziecka.
Rytmika jest metodą wychowania przez sztukę, kształci samodzielność, aktywność, twórczą postawę jak również sprawność fizyczną i współdziałanie w grupie, działa również w powiązaniu z programem wychowania w przedszkolu, przygotowując dzieci do przyszłej nauki w szkole.

Dominika Żołądkowska-Szczęsna
Zajęcia dodatkowe: balet – wieloletnia uczennica Szkoły Baletowej Anny Niedźwiedź w Poznaniu, swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 7 lat. Jej pasja i miłość do tańca oraz zamiłowanie do pracy z dziećmi sprawiły, że związała ze Szkołą również swoje życie zawodowe. Obecnie w trakcie studiów instruktorskich na kierunku taniec jazzowy w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie. Ukończyła ponadto z wyróżnieniem Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Występuje również w spektaklach wystawianych na deskach poznańskich teatrów, m.in. w Teatrze Wielkim – spektakle baletowo-akrobatyczne „Alicja w krainie czarów” i „Askarian”.

Joanna Wiatr

Psycholog dziecięcy – jestem psychologiem dziecięcym oraz psychoterapeutą poznawczo-­behawioralnym w trakcie certyfikacji. W przedszkolu zajmuję się obserwacją i diagnozowaniem trudności dzieci oraz wspieraniem ich rozwoju i umiejętności. Służę radą i wsparciem dla nauczycieli i rodziców. Doświadczenie zdobywałam pracując z dziećmi i młodzieżą w świetlicy socjoterapeutycznej oraz podczas praktyk w placówkach leczenia zdrowia psychicznego. Byłam wolontariuszką w Akademii Przyszłości Fundacji Wiosna gdzie zajmowałam się organizacją zajęć dla dzieci w szkole podstawowej. Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a obecnie studentką w Szkole Psychoterapii poznawczo­-behawioralnej pod kierownictwem dr A. Popiel i dr E. Pragłowskiej na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Ponadto brałam udział w wielu kursach i szkoleniach, między innymi w kursie terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży w Centrum Terapii Poznawczo ­Behawioralnej CBT w Warszawie. Serdecznie zapraszam rodziców na konsultacje – zarówno tych, którzy są zaniepokojeni czy doświadczają trudności wychowawczych, jak i tych, którzy pragną porozmawiać o zdolnościach swoich pociech i ich mądrym wspieraniu.


Agnieszka Błasiak

Leśnik – osoba którą pasjonuje cały świat, od najdrobniejszych organizmów po zależności rządzące ekosystemami. Z podopiecznymi przedszkola łączy ją dziecięcy entuzjazm do poznawania każdego elementu przyrody i środowiska. Absolwentka Wydziału Leśnego Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu oraz Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza, dla której studia na obu kierunkach stały się podstawą do rozpoczęcia badań na pograniczu paleologii, ekologii i nauk leśnych (jest doktorantką 3 roku). Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas wieloletniej służby w Związku Harcerstwa Polskiego oraz podczas studium pedagogicznego.


Inga Maik i Paulina Michalak

Zespół kuchenny – dwie szalone dziewczyny z wykształceniem zupełnie nie podobnym do gastronomicznego..za to kochają jedzenie! a jeszcze bardziej gotowanie! Paulina – studentka.. w wielkim mieście jedyne co robiła w swej kuchni do czasu pracy w przedszkolu to parzyła kawę z dużą ilością mleka lub smażyła jajecznicę jako że „bez sensu jest gotować dla samej siebie”. Inga za to .. głowa pełna pomysłów, sympatyczna i ułożona, mama i żona zawsze gotowała dla pełnej chaty, nigdy nie spodziewała się jednak, że będzie gotowała dla ogromnej chaty pełnej przedszkolaków. Wszystko się zaczęło, gdy się spotkały w jednej kuchni. Spodziewały się piorunów, bo przecież „gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść…” ale były tylko fajerwerki! Codziennie zapraszają dzieci do pachnącej podróży po kulinarnym świecie pełnym świeżych i pięknych warzyw, soczystych i kolorowych owoców, a także morza aromatycznych przypraw, pożywnych kasz, śniadaniowych owsianek i mnóstwa zdrowych słodkości. Jak na zwolenniczki zdrowego jedzenia przystało, starają się przekonać maluchów do niecodziennych potraw takich jak kotlety z buraka, „hot-dogi” z marchewki, smalczyk z fasoli, krem z groszku czy wegańskie ciasta z owocami. Dziewczyny są pełne energii i gotowe na nowe wyzwania, zależy im aby dzieci jadły zdrowo i smacznie, a słowa „Ciociu było pyszne, poproszę jeszcze!!” są tym, co najpiękniejsze w tej pracy!