Kadra pedagogiczna

Kadrę pedagogiczną tworzy zespół młodych, wykształconych i kreatywnych nauczycieli dbających o ciepłą i przyjazną atmosferę w przedszkolu. Wychowawcy posiadają bardzo dobry kontakt z dziećmi, dostrzegają i rozumieją ich potrzeby. Mają szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie edukacji przedszkolnej. W swojej pracy, wykorzystują najnowsze koncepcje, metody i formy pracy, które gwarantują nauczanie i wychowanie na najwyższym poziomie.

Uwzględniają indywidualne podejście, zapewniając czas i uwagę dla każdego dziecka. Nasi nauczyciele są profesjonalistami w zakresie edukacji przedszkolnej. W skład zespołu wchodzą:

Karolina Rudzińska

Pomysłodawczyni Harmonijki – Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, aktualnie w toku studiów Zarządzania Oświatą na łódzkiej AHE, pomysłodawczyni i prowadząca Centrum, prywatnie mama małej Łucji. Inspiruje mnie wolność i kreatywność dziecięca, ich spojrzenie na rzeczywistość nieograniczone schematami i konwencjami, beztroska. Wspieram również działania na polu praktyki dziecięcej uważności, (http://uwaznoscdladzieci.pl/), świadomości ciała, emocji i myśli (met. Feldenkreisa), koncentracji i uwagi (met. Montessori).Każde dziecko jest niepowtarzalne i wyjątkowe. Każde wnosi mnóstwo radości do mojej pracy i życia. Uwielbiam pracę z dziećmi w każdym wieku – od najmłodszych, kilkumiesięcznych, obserwując ich pierwsze kroki, oraz pierwsze wypowiedziane słowa poprzez coraz starsze, zafascynowane światem oraz swoją samodzielnością, do takich, które po uzyskaniu gotowości szkolnej wchodzą na dalszą drogę edukacji. Ucząc dzieci stawiam na zabawę, aby dbając o wszechstronny rozwój dziecka, czas spędzony w przedszkolu odpowiadał beztroskiej radości, w harmonii i zrozumieniu. Odkrywając razem z przedszkolakami otaczający nas świat sama uczę się od nich wrażliwości, wytrwałości i dziecięcego uśmiechu, który jest najlepszą nagrodą za trud pracy.

Cieszę się, że nasze Centrum jest placówką działającą i niosącą pomoc na wielu płaszczyznach. Wierzę, że poprzez szeroką gamę zajęć dodatkowych dla dzieci oraz rodziców, zarówno tych codziennych jak i warsztatowych, będziemy stale wzajemnie inspirować się do kreatywnych działań i pracy.


milenar
Milena Rudzińska
Prawa ręka i kopalnia pomysłów – jestem absolwentką Ochrony Środowiska Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Wszystko zaczęło się w 2007 roku. Rozpoczęłam pracę jako instruktor tańca nowoczesnego dla dzieci, zajęcia te miały na celu wprowadzić przyszłych tancerzy w podstawy tańca. Podczas wakacji tego samego roku rozpoczęłam swoją przygodę z obozami i koloniami, działam w tym kierunku do dzisiaj. Jestem miłośniczką przyrody, zdrowego stylu życia i wszystkiego co EKO. Uwielbiam zdrową, świeżą, wege kuchnię. Aktywnie spędzam czas. Ubóstwiam poranny jogging, letnie górskie wędrówki oraz intensywne treningi crossfit. Uważam się za osobę kreatywną i pomysłową. Uwielbiam przygody i podróże w gronie przyjaciół, gdzie mogę poznać nowe miejsca i zbadać nieznane zakamarki. Nie lubię nudy i monotonii jak i bezczynnego siedzenia w domu, zawszę znajduję energię do działania.

monika
Monika Borowska
Nauczyciel wychowania przedszkolnego: grupa Świetliki – Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku pedagogika specjalność wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Kolejnym krokiem w czasie mojej edukacji były studia podyplomowe na kierunku wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna na Wyższej Szkolne Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. W tym roku planuje rozpoczęcie studiów podyplomowych na kierunku logopedia.
Zaczęło się od bycia nianią dla dwuletniego Jacusia. Wtedy zrozumiałam, że dzieci są fantastycznymi towarzyszami w rozmowie, spacerach, obserwowaniu i poznawaniu świata, no i oczywiście skakaniu po kałużach. Doświadczenia zdobyte w czasie bycia opiekunką umocniły mnie w przekonaniu, że opieka nad dziećmi jest moim powołaniem. Następnym krokiem po ukończeniu studiów była praca w żłobku, w którym zajmowałam się maluszkami w wieku od pół roku do 3 lat. W ciągu trzech lat pracy z najmłodszymi dziećmi zrozumiałam, jak ważne jest indywidualne podejście do każdego z nich w powiązaniu z cierpliwością, szacunkiem i poczuciem humoru. Uważam, że najlepiej, gdy dzieci swobodnie i z radością poznają otoczenie, bo jak napisał Janusz Korczak: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. W pracy z dziećmi potrzebna jest dobra kondycja fizyczna dlatego staram się dużo jeździć na rowerze. Uwielbiam wycieczki poza miasto kiedy mogę wyciszyć się, zrelaksować. Zimą zamieniam rower na snowboard a na dłuższe wypady góry, góry, góry… w Polsce i za granicą.

werka2
Weronika Chwirot
Nauczyciel wychowania przedszkolnego: grupa Włóczykije – pedagog – ukończyłam studia pierwszego stopnia – wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne na WSNHiD w Poznaniu. Moja przygoda z dziećmi rozpoczęła się od pracy dorywczej w charakterze opiekunki. Już wtedy poczułam, że jest to kierunek odpowiedni dla mojej osobowości. Po ukończeniu 18 lat, zdobyłam kwalifikacje opiekuna kolonii, a następnie uczestniczyłam w wyjazdach dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Prace w przedszkolu rozpoczęłam na studiach, jako pomoc nauczyciela, co umożliwiło mi przeniesienie wiedzy teoretycznej na praktyczną. W momencie uzyskania dyplomu, rozpoczęłam prace jako nauczyciel w przedszkolu państwowym. Wtedy to uzyskałam tytuł nauczyciela kontraktowego oraz uczestniczyłam w szeregu szkoleń i kursów dokształcających. Jestem osobą cierpliwą i spokojną, uwielbiam spędzać czas na spacerach i przejażdżkach rowerowych. Praca z dziećmi daje mi ogromną ilość energii i radość w życiu.

  • NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: GRUPA USZATKI

Pani Natalia Kaźmierska, ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunek pedagogika, specjalność pedagogika opiekuńczo wychowawcza. Studia magisterskie kontynuuje na kierunku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Odbyła również praktyki w Szkole Podstawowej im. Emilii Szczanieckiej w Michorzewie oraz Szkole Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Skórzewie. Dodatkowo ukończyła szkolenie dotyczące kształcenia dzieci w systemie Marii Montessori.

„Świadomość tego, że w pierwszych latach najbardziej intensywnie kształtuje się psychika dziecka, powoduje że w pracę z maluchami wkładam całe moje serce. Do tej pory pracowałam jako opiekunka, teraz przyszła pora na nowe wyzwania. W swojej pracy chce połączyć komponent emocjonalny z behawioralnym. Podchodzę do dzieci podmiotowo, a nie przedmiotowo, dbając o to by obowiązywał odpowiedni kodeks zachowań.  Zależy mi na tym by dziecko czuło się potrzebne i uczyło się postępować dobrze. Prowadzenie zajęć z dziećmi jest dla mnie nie tylko pracą ale także wielką pasją i radością, które dają kolejne osiągnięcia i umiejętności zdobywane przez dziecko. Zależy mi na tym aby przedszkolaki czerpały dużo radości z aktywnej i twórczej nauki, a rodzice cieszyli się z prawidłowego rozwoju swoich pociech.”

  • NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: GRUPA FILEMONKI

sandra

Nazywam się Sandra Czyżewska. Ukończyłam studia licencjackie na kierunku Pedagogika, specjalność edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkole w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Witelona w Legnicy. Od października rozpoczynam studia magisterskie również na kierunku Pedagogika, specjalność- wczesne wspomaganie rozwoju na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Swoją przygodę z dziećmi rozpoczęłam na studiach. Odbyłam praktyki pedagogiczne w Przedszkolu w grupie 3- latków, oraz w Szkole Podstawowej w klasie III. Był to zdecydowanie najwspanialszy okres studiów jaki mogłam sobie wymarzyć. Praca z dziećmi dostarcza mi wiele radości i satysfakcji. Uwielbiam szczery i bezinteresowny uśmiech dziecka , który daje mi poczucie, że moje starania mają sens. W pracę z najmłodszymi wkładam całe serce. Chcę, żeby czuły się przy mnie bezpiecznie, żeby czerpały radość z tego, że jesteśmy razem, żeby wiedziały, że mogą na mnie liczyć w każdej sytuacji. Prywatnie interesuję się sportem, przez 8 lat trenowałam koszykówkę, byłam kapitanem Zespołu MKS Orzeł Polkowice. W wolnym czasie lubię czytać książki oraz uwielbiam podróżować. Swoimi zainteresowaniami chciałabym również „zarazić” najmłodszych. Uważam, że aktywność ruchowa, czytanie bajek oraz wycieczki ogromnie wpływają na poprawny rozwój naszych pociech. Praca z dziećmi- to pasja, którą chcę ciągle rozwijać i doskonalić. Jest to najbardziej wdzięczny zawód jaki można sobie wybrać.

  • POMOC WYCHOWAWCÓW

Dorota ZielinskaNazywam się Dorota Zielińska z wykształcenia jestem technikiem technologii żywnosci, ale moją przyszłość wiążę z opieką i wychowaniem dzieci. Pracę z dziećmi traktuję jako wielką pasję i hobby. Praca ta jest dla mnie spełniającym się marzeniem, w które wkładam całe swoje serce. Chcę dążyć do tego żeby każde dziecko rozwijało sie pod każdym względem, a przede wszystkim było szczęśliwe. Dzieci są dla mnie największą motywacją i inspiracją w mojej pracy i życiu.

  • POMOC WYCHOWAWCÓW

JuliaNazywam się Julia Danielewska, jestem studentką pedagogiki specjalnej – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Swoje doświadczenia w pracy z dziećmi zaczęłam zbierać na obozach rehabilitacyjnych oraz podczas pracy z osobami z różnymi niepełnosprawnościami. Od liceum rozpoczęłam pracę jako opiekunka. Obecnie chcę poszerzać swoje horyzonty by stać się profesjonalistką i z dużym zaangażowaniem wykonywać swój zawód. Dzieci są dla mnie duża motywacja nie tylko w pracy ale także w życiu osobistym. Choć nie zawsze jest łatwo to jestem szczęśliwa ze moja pasja stała się pracą.

  • ZAJĘCIA DODATKOWE: TAŃCOGRAJKI

CropperCapture[1]
Pani Katarzyna Kołodziejska: „Jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Ukończyłam kierunek Rytmiki na wydziale Wychowania Muzycznego z tytułem magistra sztuki. Po zakończeniu studiów przez wiele lat pracowałam w Państwowej Podstawowej Szkole Muzycznej im. H.Wieniawskiego, gdzie prowadziłam zajęcia rytmiki oraz naukę gry na fotrepianie. Najwięcej jedak satysfakcji dostarcza mi praca z najmłodszymi dziećmi, dlatego od wielu już lat prowadzę rytmikę w przedszkolach.
Na naszych zajęciach dzieci uczą się słuchać muzyki , śpiewać, grać na instrumentach perkusyjnych oraz poruszać zgodnie muzyką w zabawach, układach przestrzenno – ruchowych i tańcach. Dzięki zabawom i ćwiczeniom rytmicznym, dzieci poznają podstawowe pojęcia muzyczne takie jak: metrum, rytm, dynamika, rejestry itp. oraz uczą się reagować na określony rodzaj muzyki. Rytmika i taniec jest formą swobodnego wyładowania ekspresji twórczej dziecka, kształci samodzielność indywidualnej wypowiedzi, gdzie wszystkie działania podporządkowane są muzyce. Poprzez odzwierciedlenie i przeżywanie muzyki w ruchu, aktywnie kształci się słuch i poczucie rytmu dziecka.
Rytmika jest metodą wychowania przez sztukę, kształci samodzielność, aktywność, twórczą postawę jak również sprawność fizyczną i współdziałanie w grupie, działa również w powiązaniu z programem wychowania w przedszkolu, przygotowując dzieci do przyszłej nauki w szkole.

  • ZAJĘCIA DODATKOWE:

Pani Marta Frydrychowska – Nazywam się Marta Frydrychowska, ukończyłam studia licencjackie w Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji w Poznaniu, kierunek Pedagogika, specjalność: Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Jestem również absolwentką uzupełniających studiów magisterskich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunek Pedagogika, specjalność: Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe.

„Moje pierwsze szlify pedagogiczne przeszłam już w swym domu rodzinnym. Pomagałam mamie w opiece nad moją młodszą o czternaście lat siostrą, sprawiało mi to ogromna radość. W obecnej chwili mam większe doświadczenie, ponieważ ukończyłam Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Szkoła ta gruntownie przygotowuje do zawodu nauczyciela. Dla mnie jako nauczyciela wychowania przedszkolnego, niezwykle ważne jest podążanie za indywidualnym tempem rozwoju dziecka, respektowanie jego potrzeb i wspieranie w dążeniu do samodzielności i niezależności. Zależy mi na stworzeniu atmosfery akceptacji, wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa, w której dziecko bawi się, uczy, nabywa umiejętności rozwijając swoją osobowość.

Pragnę wspomnieć również o tym, iż pedagogika Marii Montessori, która realizowana jest w Centrum Harmonijnego Rozwoju Dziecka niesie ze sobą ideały, które są mi bardzo bliskie. Odkryłam to dopiero teraz mimo, że mówiono o niej wielokrotnie na studiach. Z pewnością będę starała się pogłębiać wiedzę o tej metodzie. Z ogromną radością i dumą będę zajmowała się Państwa dziećmi, wierząc, że nie zawiodę pokładanych we mnie nadziei. Mam nadzieję, że ukończą przedszkole mądrzejsze o przekazaną wiedzę, ale przede wszystkim radosne i beztroskie, bo dzieciństwo musi być beztroskie, aby je w dorosłym życiu wspominać z sentymentem.”

  • ZAJĘCIA DODATKOWE: JUDO

akubeaPani Agnieszka Kubea, instruktorka judo i samoobrony, sędzina okręgowa, wielokrotna medalistka Mistrzostw Polski wóżnych kategorii wiekowych, uczestniczka Mistrzostw Europy, członkini kadry narodowej.Obecnie czerpie ogromną satysfakcję z pracy z najmłodszymi adeptami judo.

Zajęcia z judo opierają się na poprawieniu sprawności dzieci i zapewnienie ich prawidłowego rozwoju poprzez wprowadzanie wielu ćwiczeń ogólnosprawnościowych, wpływających m.in. na koordynację ruchową, siłę, gibkość, równowagę, świetnej zabawie – możliwość wprowadzania wielu zabaw, które nie tylko dają dzieciom dużo radości, ale poprawiają ich sprawność, wpajaniu zasad kultury judo, na przykład szacunku dla partnera, z którym się ćwiczy, nauce odnoszenia zwycięstw oraz porażek, nauce zasad funkcjonowania w grupie (propagowanie takich zachowań jak: pomoc słabszym kolegom czy koleżankom, kulturalne zachowanie się wobec innych, współpraca w trakcie wykonywania ćwiczeń grupowych, nauka asekuracji i odpowiedzialności za swojego partnera) oraz nauce technik judo, ale dopiero gdy dzieci opanują perfekcyjnie sztukę padania i tylko te techniki, które są odpowiednie dla nich ze względu na wiek i doświadczenie, a także możliwości fizyczne.

  • ZAJĘCIA DODATKOWE: BALET

balet Dominika Żołądkowska-Szczęsna wieloletnia uczennica Szkoły Baletowej Anny Niedźwiedź w Poznaniu, swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 7 lat. Jej pasja i miłość do tańca oraz zamiłowanie do pracy z dziećmi sprawiły, że związała ze Szkołą również swoje życie zawodowe. Obecnie w trakcie studiów instruktorskich na kierunku taniec jazzowy w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie. Ukończyła ponadto z wyróżnieniem Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Występuje również w spektaklach wystawianych na deskach poznańskich teatrów, m.in. w Teatrze Wielkim – spektakle baletowo-akrobatyczne „Alicja w krainie czarów” i „Askarian”.

  • ZAJĘCIA DODATKOWE: NATIVE SPEAKER

Kaycee Prince is originally from Nigeria. An international teachers training TEFL certified native teacher of English with many years of experience in teaching both adults and children. Coordinator of european language label program ELL in many kinderganten schools. Won several awards and recommendation from children friendly programs. Working with kids and making them happy remain his greatest passion:)

  • ZAJĘCIA DODATKOWE: LOGOPEDIA I GIMNASTYKA JĘZYKA

CropperCapture1Magdalena Smolarek – jest pedagogiem, logopedą i medioznawcą. Ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na dwóch specjalnościach – Edukacja Europejska (Pedagogika), Medioznawstwo (Filologia Polska i Klasyczna). Zainteresowana problematyką kultury materialnej i jej wpływem na socjalizację i wychowanie dzieci postanowiła rozpocząć studia doktoranckie na WSE UAM w Poznaniu. W trakcie tych studiów zaczęła także pogłębiać swoją wiedzę na temat zaburzeń mowy, co zaowocowało ukończeniem podyplomowych studiów z zakresu logopedii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

W pracy z dziećmi najbardziej docenia możliwość wpłynięcia na ich prawidłowy rozwój (poprzez ćwiczenia słuchowe, oddechowe, artykulacyjne, fonacyjne i inne). Motywuje ją fakt odnoszenia przez jej podopiecznych choćby najdrobniejszych sukcesów. Podczas zajęć stara się uwzględniać indywidualne potrzeby każdego dziecka, z jakim współpracuje, dopasowując do niego konkretne metody terapii.
Prywatnie interesuje się balbutologopedią (jąkaniem), muzyką jazzową, fotografią portretową, podróżami.

  • ZAJĘCIA DODATKOWE: LEKTOR JĘZYKA ANGIELSKIEGO

dzieciolandia_logo_Qex

My name is Klaudia Biskup and I am a Polish native speaker, with a fluent level of English and Post-Intermediate level of Spanish. I have graduated from Westminster University in London, where I have studied English-Spanish Translation. I have been working with English, Spanish and Polish languages in many different contexts, including business, health, social media, art and culture. I also have language certificates FCE and IELTS. During my studies I have worked at the Bishopsford Arts College, in London as a bilingual teaching assistant. I was part of a small department of teachers specialising in the education of non-English speaking students. The program was designed to get children comfortable with studying within an English environment, and allow them to join the standard curriculum once they gained sufficient knowledge of the language. I worked primarily with children from Slavic countries, as our languages are mostly mutually intelligible. But also my role was to help children from the war zone countries who could not communicate with the teachers. I was often left to oversee small groups of students while they completed assignments and to assist them if they needed clarification with instructions given. I have also conducted oral GCSE examinations for Polish children looking to move on to higher education. On daily basis I was an interpreter and translator, working between English and Polish.

  • WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE

Paulina Gołaska – psycholog, pedagog specjalny. Interesuje się wspieraniem rozwoju społeczno-emocjonalnego człowieka, specjalizuje się w zakresie terapii dzieci oraz młodzieży z trudnościami emocjonalnymi, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną. Kształci się w nurcie psychoanalitycznym. Brała udział w szkoleniu z podstaw psychoterapii psychoanalitycznej w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. Obecnie kończy dwuletnie szkolenie psychoterapeutyczne z obserwacji niemowląt, a także roczne szkolenie z podstaw psychoterapii psychoanalitycznej dzieci i młodzieży. Uczestniczy w wykładach i seminariach Polskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Prowadzi prywatny gabinet terapeutyczny, a swoją pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji. Pracuje naukowo, jest doktorantką w Zakładzie Psychopatologii Dziecka WSE UAM w Poznaniu. Prowadzi zajęcia dla studentów z zakresu alternatywnych metod terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (terapia relacyjna), pedagogiki specjalnej, poradnictwa rodzinnego, psychopatologii.

ZERO-PIĘĆ. Fundacja na rzecz zdrowia psychicznego małych dzieci powstała na początku 2008 roku jako organizacja non-profit. Inspiracją do jej powołania było przekonanie założycielek Fundacji o potrzebie stałego kierowania uwagi ogółu społeczeństwa, a w szczególności szerokich kręgów profesjonalistów na problem znaczenia najwcześniejszych doświadczeń małego człowieka dla jego aktualnego i dalszego rozwoju.