Kadra

Karolina Więckowska-Rudzińska
Pomysłodawczyni i organ prowadzący Harmonijki
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, prywatnie mama Łucji, Jagny i małego Radka. Inspiruje mnie wolność i kreatywność dziecięca, ich spojrzenie na rzeczywistość nieograniczone schematami i konwencjami, beztroska. Wspieram działania na polu praktyki dziecięcej uważności, (https://uwaznoscdladzieci.pl/), świadomości ciała, emocji i myśli (met. Feldenkreisa), koncentracji i uwagi (met. Montessori). Każde dziecko jest niepowtarzalne i wyjątkowe. Każde wnosi mnóstwo radości do mojej pracy i życia. Uwielbiam pracę z dziećmi w każdym wieku – od najmłodszych, obserwując ich pierwsze kroki oraz pierwsze wypowiedziane słowa poprzez coraz starsze, zafascynowane światem i swoją samodzielnością, do takich, które po uzyskaniu gotowości szkolnej wchodzą na dalszą drogę edukacji. Jestem szczęśliwa tworząc przestrzeń w której znajduje się miejsce na beztroską radość w harmonii i zrozumieniu. Odkrywając razem z dziećmi otaczający nas świat sama uczę się na nowo dziecięcej wrażliwości. Cieszę się, że nasza Harmonijka jest placówką działającą i niosącą pomoc na wielu płaszczyznach. Wierzę, że poprzez partnerską współpracę z zespołem oraz rodzicami, możemy się wzajemnie inspirować do kreatywnych działań i pracy.

„Życie dorosłych ma większy wpływ na dzieci, niż jakiekolwiek świadome próby i metody wychowawcze.” Jesper Juul

Katarzyna Łukaszewska
Dyrektor ds. pedagogicznych
Jestem absolwentką PWSZ w Krośnie oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego. Jestem nauczycielem Edukacji wczesnoszkolnej z dziesięcioletnim doświadczeniem pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz Terapii pedagogicznej. Posiadam dyplom Zarządzania Oświatą. Dodatkowo prowadziłam zajęcia plastyczne, ponieważ uzyskałam tytuł zawodowy Plastyk (krośnieńskie PLSP). Pochodzę z Podkarpacia, a korzenie mam góralskie. Stąd moje zainteresowania wędrówkami po górach. W szczególności ukochałam Tatry, Bieszczady i Pieniny. Wieczorami gram amatorsko na gitarze.

 

Anna Antończyk
Pasjonatka piękna i mama dwóch wyjątkowych dziewczynek. W pracy z dziećmi kieruję się nie tylko zdobytym doświadczeniem lecz także intuicją i empatią. Jestem bezpośrednia, zdecydowana i otwarta. Zależy mi na dobrym kontakcie z rodzicami naszych pociech dlatego zawsze służę pomocą, radą i rozmową. Uważam, że najważniejszą sferą każdego umysłu są emocje. I właśnie one stanowią podstawę do tego, by być wolnym, odważnym i spełniać marzenia. A dzieci wychodzą poza swoją „strefę komfortu”, dlatego każdy ich dzień jest przygodą i pasmem nowych doświadczeń. Niezwykłe jest też to, że one odbierają rzeczywistość spontanicznie i szczerze. I tego staram się uczyć od nich. Ja z kolei dokładam wszelkich starań, by Państwa pociechy czuły bezpieczeństwo, ciepło i bez obaw wyrażały swoje emocje. Poza pracą gram w siatkówkę, tańczę, rysuję. Interesuje mnie psychologia, poszerzam wiedzę na temat szczęśliwego życia, prawdy, form oderwania się od czasami niezrozumiałej rzeczywistości. A w niedalekiej przyszłości zamierzam szkolić się w mediacjach.

Ewelina Kocello
Hej. Jestem Ewelina i pochodzę z Podlasia. Uwielbiam Zielone Płuca Polski a w szczególności Lasy Naturalne Puszczy Białowieskiej. Ach ten rezerwat przyrody, miejsce w którym zachowało się piękno dzikiej natury. To on zapewne sprawił, iż podczas spacerów z moim przedszkolakiem lubimy nasłuchiwać koncertów ptaków, zamieniać się w detektywów i poszukiwać śladów zwierząt, szukać różnic w kamieniach i nie tylko. Pociechę wychowujemy w duchu Porozumienia Bez Przemocy. Moja ulubioną formą wzmacniania w dziecku poczucia własnej wartości i rozwiązywania wszelkich trudności jest bajkoterapia. Mogłabym o sobie powiedzieć, że jestem „książkożercą”. Studiowałam Pedagogikę. Pracowałam w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej, byłam nianią. Zatem „pływam wśród dzieci” prawie od zawsze. Cieszę się, że dołączyłam do zespołu, w którym liczy się partnerska współpraca z zespołem jak i rodzicami.
„Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.” M. Kownacka.
” Przecież żyje się i tak, niezależnie od wszystkiego. Według mnie chodzi o to, żeby mnóstwo ważnych, bardzo istotnych rzeczy, które każdego z nas stale otaczają, umieć przemyśleć, przeżyć, zdobyć.” Tove Jansson, Muminki

 

Joanna Wojciechowska
Ukończyłam studia I i II stopnia Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej na Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji w Poznaniu. Z pracą w przedszkolu związana jestem już od 13 lat. Od samego początku mojej przedszkolnej przygody zrozumiałam że to jest właśnie to czym chcę się zajmować. Przez ten czas poszerzałam swoje kompetencje przez uczestnictwo w wielu szkoleniach i kursach o tematyce edukacyjnej i wychowawczej. Praca z dziećmi daje mi ogromną radość i satysfakcję. Najważniejsze jest aby stworzyć dzieciom miłą i przyjazną atmosferę dzięki czemu dziecko czuje się bezpieczne i szczęśliwe. Zasada, którą kieruję się to nauka poprzez zabawę. Prywatnie jestem mamą Lilianki 5lat i Leona 2 lata z którymi uwielbiam spędzać aktywnie czas.

 

Katarzyna Ruskowiak
Nazywam się Kasia Ruskowiak i jestem mamą dwóch wspaniałych dziewczynek. Skończyłam turystykę i rekreację I stopnia na Akademii Wychowanie Fizycznego i studia magisterskie na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Jestem bardzo empatyczną, wrażliwą i emocjonalną osobą, ale jednocześnie twardo stąpającą po ziemi i odpowiedzialną. U dzieci uwielbiam absolutnie wszystko – od zawsze lepkich rączek, poprzez nigdy nie zamykające się buzie, aż po widowiskowy sposób jedzenia. Mam świadomość, iż każde dziecko jest inne i patrzy na świat poprzez swoje doświadczenia. Ważne, byśmy potrafili to dostrzec i wspierać je na każdym kroku. Wiem, że dzieci należy traktować z szacunkiem, słuchać je i dużo z nimi rozmawiać. Takie postępowanie w połączeniu z dużą dawką spokoju i cierpliwości pomaga w rozwiązaniu każdego problemu. Wolne chwile spędzam z moimi dziewczynkami, razem tworzymy, pieczemy, chodzimy na spacery i dużo czytamy. Moją pasją jest rysowanie i malowanie, szczególnie dla dzieci. Mieszkałam za granicą w Wielkiej Brytanii i Norwegii, gdzie miałam możliwość obserwowania różnych metod wychowawczych i relacji pomiędzy rodzicami i dziećmi. Doceniam znaczenie przebywania dzieci na świeżym powietrzu i rozwój dziecka poprzez zajęcia ruchowe. Zawsze moim marzeniem była praca z dziećmi i obserwowanie ich rozwoju.

Tamila Buherenko

Mam na imię Tamila i od prawie 10 lat pracuję z dziećmi. Z wykształcenia jestem nauczycielem wychowania wczesnoszkolnego. Dzieci zawsze były dla mnie interesujące, a szczególnie to jak uczy się i rozwija człowiek, na różnych etapach życia. Doświadczenie zdobywałam pracując w przedszkolu. w szkole podstawowej, będąc wychowawcą na obozach młodzieżowych, czy pracując jako niania. Mam też doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, głównie dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zaburzeniami deficytu uwagi. Obecnie kończę kurs opiekuna żłobkowego i przygotowuję się do rozpoczęcia studiów magisterskich. Interesuję się rozwojem inteligencji emocjonalnej u dzieci oraz integracją sensoryczną. Koncepcja Lifelong learning jest mi bardzo bliska, wierzę, że wiedza czyni nasze życie łatwiejszym i szczęśliwszym. W czasie wolnym uwielbiam robić zdjęcia, czytać książki i spędzać czas z rodziną i moim kotem Riczi.

Oliwia Zieleniak
Mam na imię Oliwia i jestem studentką filologii polskiej ze specjalizacją nauczycielsko-logopedyczną. Do chęci zdobycia doświadczenia w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i żłobkowym zainspirowała mnie moja mama – nauczycielka wychowania przedszkolnego z dwudziestopięcioletnim stażem pracy. Jak można się domyślić, to właśnie po mamie odziedziczyłam zamiłowanie do pracy z najmłodszymi. Lubię spędzać czas w towarzystwie dzieci i uważam, że mam szczęście mogąc uczestniczyć w procesie ich edukacji każdego dnia. Praca, zarówno w żłobku, jak i w przedszkolu jest dla mnie piękną przygodą, która nigdy nie jest nudna i monotonna.

Katarzyna Limański
Mam na imię Kasia i jestem mamą już z 24 letnim doświadczeniem. Kocham dzieci, wszystkie są one dla mnie ziarenkiem życia, które potrafię otoczyć opieką, ciepłem, radością i zrozumieniem. To im należy się największa uwaga i wskazanie drogi w pierwszych jakże ważnych okresach poznawania świata. Dla mnie nie ma nic piękniejszego od uśmiechu dziecka, jego zadowolenia i widocznych postępów w jego rozwoju. Wspólne zabawy poprzez wzbudzanie wyobraźni u maluszków to dla mnie priorytet. Wiem, że odkrywanie świata przez nasze dzieciaczki jest dla nich czasami niełatwe i trudne ale jeśli oddamy im całe swoje serce to ich życiowe początki staną się niezapomnianą cudowną przygodą. Od „ziarenka do przepięknego kwiatu” aby tak było musimy poświęcić się dzieciom w całości, uczyć ich wrażliwości, zrozumienia i jednocześnie dawać im przeżywać dzieciństwo z radością i uśmiechem na buźkach.

 

Laurencja Kurkiewicz
Położna, ratownik medyczny
Jestem absolwentką Uniwersytetu Medycznego, Wielkopolskiego Centrum Edukacji Medycznej, a także Wyższej Szkoły Bankowej – kierunek Organizacja i Zarządzanie Podmiotami Leczniczymi, instruktorem pierwszej pomocy oraz masażu Shantala. W żłobku dbam o bezpieczeństwo dzieci a także kontroluję ich rozwój fizyczny (waga, wzrost ) i zdrowotny. Służę radą i wsparciem dla nauczycieli i rodziców. Doświadczenie zdobywałam pracując wiele lat w szpitalu na różnych oddziałach oraz pogotowiu ratunkowym. Ponadto brałam udział w wielu kursach i szkoleniach aby zdobywać nową wiedzę i móc wykorzystać ją efektywnie w pracy.

 

Agnieszka Berlińska
Lektor języka angielskiego Early Stage

Mam na imię Agnieszka i jestem Auntie Aga –  ciocią od języka angielskiego:).  Ukończyłam Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od lat poszerzam swoją wiedzę i kwalifikacje na studiach podyplomowych (m.in. edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna), szkoleniach i warsztatach. W 2017 roku w Anglii, zdobyłam międzynarodowe kwalifikacje do nauczania języka angielskiego (dyplom CELTA). Pracowałam zarówno jako lektor jak i w placówkach oświatowych. Posiadam doświadczenie w edukacji z dorosłymi i młodzieżą, ale to właśnie praca i z najmłodszymi przynosi mi największą satysfakcję i spełnienie. Od ponad 10-ciu lat wprowadzam zarówno małe, jak i te nieco większe dzieci w przygodę z językiem angielskim. I choć z mojej perspektywy ta przygoda jest przemyślana i zaplanowana, dla Nich ma być przede wszystkim wielką frajdą, świetną zabawą i ciekawym doświadczeniem. Mówię o sobie jako o nauczycielu “dywanowym” bo to właśnie tam dzieją się magiczne rzeczy, jest miejsce na zabawę, ruch i tak ważną dziecięcą spontaniczność. Podczas moich zajęć, gdy tylko zamykają się drzwi staram się być “tu i teraz”, całym sercem robiąc najlepiej to, co potrafię. Bycie pilotem, pogodynką, drzewem albo wesołym autobusem “po angielsku”, który zabiera na wycieczkę?… nie jest już dla mnie wyzwaniem:). Jestem zwolenniczką tzw. metody naturalnej, która zakłada stosowanie języka obcego w sposób niewymuszony, także w codziennych sytuacjach. Dlatego dużo i często mówię na zajęciach po angielsku. . Bardzo ważna jest dla mnie relacja z drugim człowiekiem, bez niej trudno o jakiekolwiek sukcesy…Uważam, że w każdym dziecku drzemią talenty i rolą dorosłych jest je odkrywać i obserwować, wspierając dzieci by mogły je w sobie rozwijać. Na zajęciach staram się być po prostu autentyczna, wiem – po latach doświadczenia – że mali-wielcy ludzie to doceniają.

Na mieście mówią, że często się uśmiecham i nie brakuje mi entuzjazmu. Praca z dziećmi to dla mnie niekończąca się przygoda, za każdym razem inna, ciekawa, nowa. Wiele się od nich uczę. Prywatnie od niespełna dwóch lat odkrywam niepoznane dotąd, zdecydowanie niezwykłe zakątki bycia mamą cudownego małego Chłopca.  Bycie rodzicem sprawiło, ze wiele odkrywam na nowo. Prywatnie i zawodowo są mi bliskie filozofie Jespera Juula oraz Marshala Rosenberga.